Ozvaničen početak druge faze saradnje FUZIP i EBRD za dalje unapređenje kapaciteta Federalne uprave za inspekcijske poslove

Jučer je u prostorijama Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Sarajevu ozvaničen početak implementacije druge faze saradnje Federalne uprave za inspekcijske poslove i EBRD u okviru pružanja tehničke pomoći projektu „Podrška unapređenju kapaciteta Federalne uprave za inspekcijske poslove“ uz podršku Državnog sekretarijata za ekonomske poslove (SECO) Vlade Švicarske, koji će implementirati NALED iz Republike Srbije.

Ova faza saradnje podržava prioritete novog rukovodstva Federalne uprave za inspekcijske poslove koji se odnose na organizacijski razvoj, jačanje kapaciteta i digitalnu transformaciju u funkciji integriteta i efikasnosti inspekcija. Planirano je da u projektu, posredstvom Federalne uprave za inspekcijske poslove, učestvuju i kantonalni  inspekcijski organi.

Direktorica Regionalnog ureda EBRD u Sarajevu, gđa Stela Melnic pozdravila je nastavak saradnje sa Federalnom upravom za inspekcijske poslove: „Dogovorene projektne aktivnosti će imati širi uticaj na poslovnu zajednicu jer efikasnije inspekcije podržavaju pošteno poslovanje. Vjerujemo da će projekat doprinijeti stvaranju povoljne poslovne klime u FBiH, što je i jedan od prioriteta EBRD.“

Siroco Messerli, direktor za saradnju u Ambasadi Švicarske, naglasio je da su inspekcije važan element efikasnog regulatornog nadzora. „U radu s poduzetnicima i startupima, često čujemo da su zakoni komplikovani,  zbog čega se javljaju strah i nesigurnosti u vezi inspekcijskog nadzora. Ovaj projekat će doprinijeti kreiranju drugačijeg dojma o inspekcijama koje će savjetovati i pomagati privrednim subjektima i na taj način biti fokusirane na podršku, a ne na kažnjavanje. Švicarska želi nastaviti pružati podršku izgradnji povjerenja građana u institucije, ali i povjerenja između različitih institucija“, izjavio je gospodin Messerli.

Ivana Prvulović, direktorica FUZIP-a  izrazila je zadovoljstvo zbog nastavka saradnje s EBRD-om i naglasila očekivane benefite, uključujući veću učinkovitost svih inspekcijskih organa u FBiH. „Kao ishod sveukupne realizacije projekta, konkretno očekujemo uspostavljanje primjene najboljih inspekcijskih praksi, kvalitetne saradnje sa sudovima u cilju postizanja specijalne i generalne prevencije i unapređenja kvaliteta podloge za sudsko odlučivanje, doprinos analizi uticaja propisa, unapređenje i veći nivo automatizacije komunikacije s kantonalnim i drugim inspekcijskim organima u BiH te uspostavljanje funkcionalne usluge  putem chatbot aplikacije koja će modernizovati i učiniti efikasnijom komunikaciju s javnošću“, izjavila je direktorica Prvulović.

Dušan Vasiljević iz NALED-a istakao je važnost povjerenja ne samo privrednih subjekata u inspekcije, nego i opće javnosti prema javnom sektoru.

Ciljevi projekta uključuju tehničku pomoć za organizaciju edukacija i radionica, usklađivanje postupanja inspekcija s najboljim međunarodnim praksama i standardima, jačanje kredibiliteta i integriteta inspektora, prekograničnu saradnju, unapređenje komunikacije i koordinacije s kantonalnim inspekcijama i razvoj chatbot aplikacije. Također, projekat će uključivati dijalog s poslovnom zajednicom kroz organizaciju radionica i saradnju. Vrijednost projekta je 250.000,00 Eura.

– KRAJ –

FOTOGRAFIJE

O Projektu:

 Federalna uprava za inspekcijske poslove je 2021. godine kandidovala, te uz podršku EBRD-a u vrijednosti od cca. 75.000,00 EUR  realizovala projekat „Brzi savjetodavni odgovor u Paketu solidarnosti- Podrška Federalnoj upravi za inspekcijske poslove u jačanju kapaciteta i poboljšanju koordinacije“, koji je s jedne strane bio značajan u borbi protiv sive ekonomije na području FBiH, a s druge strane  usmjeren na podršku i razvoj preduzetništva i pomoć u ublažavanju ekonomskih posljedice pandemije. Institucionalno posmatrano, ostvareni su ciljani efekti unutar metodološkog i sveobuhvatnog pristupa profesionalnom razvoju federalnih inspekcija, ali i drugih inspekcijskih organa u Federaciji BiH kroz opsežni „Program stručnog usavršavanja  za inspekcijske organe u Federaciji BiH“ (sa provedenih 65 obuka i preko 1000 polaznika). Drugi segment podrške u prvoj fazi podrške EBRD-a federalnim inspekcijama sastojao se od uvođenja koncepta upravljanja znanjem kroz digitalnu internu platformu „Baza znanja“ uspostavljenu s ciljem djelotvorne interne komunikacije i multiplikacije stečenog znanja za kontinuirani profesionalni razvoj.

 Nakon uspješno provedenog prvog projektnog zadatka, usaglašena je i podržana druga proširena faza saradnje između FUZIP-a i EBRD-a u vrijednosti od 250.000,00 EUR. Direktni i indirektni benefiti iz druge faze saradnje EBRD-a i FUZIP-a usmjereni su na veću učinkovitost svih inspekcijskih organa u Federaciji BiH a posredstvom zahtjeva za:

  1. Provođenjem programa jačanja koordinacije odnosno saradnje inspekcija u FBiH/BiH i prekogranične saradnje inspekcija zemalja u regionu, s ciljem harmonizacije i približavanja standardima evropskog upravnog prostora, te primjene dobrih inspekcijskih praksi u procesu pridruživanja EU (tematske regionalne studijske posjete i edukacije)
  2. Programa saradnje sa prekršajnim odjeljenjima sudova u FBiH, s ciljem ujednačavanja sudske prakse i veće djelotvornosti inspekcijskog nadzora
  3. Uspostavljanja interoperabilne platforme za razmjenu podataka federalnih i kantonalnih inspekcija u okvirima obaveza predviđenih važećim propisima i odlukama Vlade FBiH, kao i bolje koordinacije i saradnje na zajedničkim projektima, te blagovremenim zajedničkim odgovorima u slučaju pojave krize
  4. Uvođenja „Chatbot“ aplikacije kao tehničke i softverske podrške kontakt centru, koji će putem vibera i web-stranice služiti građanima i privrednicima kao online forma za predstavke, upite, pomoć neukoj stranci po pitanjima nadležnosti i zakonske regulative.

Za više informacija, možete kontaktirati Kabinet direktorice Federalne uprave za inspekcijske poslove na telefon 033/563-360 ili e-mail: info@fuzip.gov.ba