Shodno započetim i intenziviranim procesima modernizacije federalnih inspekcija, kao i zahtjevima postavljenim u Projektu E-uprave i projektu Seed (+)-E-phyto, rukovodstvo Federalne uprave za inspekcijske poslove i federalni fitosanitarni inspektori prvi započinju upotrebu kvalifikovanog elektronskog potpisa u 2025. godini.
„Novelirani softver u postupku inspekcijskog nadzora i prateća automatizacija procesa podrške radu federalnim inspekcijama, uz pretpostavke za elektronsku komunikaciju i elektronsko dostavljanje koje su postavljene izmjenama Zakona o upravnom postupku Federacije BiH i Pravilnika o kancelarijskom poslovanju FBiH, otvaraju šire mogućnosti digitalne transformacije koju u naprednim modalitetima prati Uprava i menadžment Federalne uprave za inspekcijske poslove sa upotrebom elektronskog potpisa, čime potvrđuju institucionalni kapacitet koji je sposoban da odgovori na društvene zahtjeve, ali i efektivno ostvaruje uvjete koji su postavljeni pred Bosnu i Hercegovinu u procesu reforme javne uprave“ ističe direktorica Prvulović.
U prvoj i početnoj fazi, Federalna uprava za inspekcijske poslove je osigurala primjenu kvalifikovanog elektronskog potpisa za rukovodeće državne službenike i federalne fitosanitarne inspektore u pilot projektu Seed (+)-E-phyto, a koji ima tendenciju da u prekograničnom prometu funkcionira na paperless principima. Prednosti korištenja kvalifikovanog elektronskog potpisa primarno se odnose na smanjenje administrativnih barijera i birokratizacije u postupcima donošenja odluka i komuniciranja sa strankama odnosno subjektima nadzora, ali znače inovativan i siguran prelazak sa tradicionalnog na digitalni način poslovanja. Nadalje, Projektom E-uprave je planirano da se primjena kvalifikacionog elektronskog potpisa proširi i upotpuni primjenom od strane ostalih federalnih inspektora u unutrašnjoj i prekograničnoj kontroli, a kao prateća funkcionalnost u isporuci novog informatičkog sistema u prvom kvartalu 2025. godine.
– KRAJ –
Federalna uprava za inspekcijske poslove je samostalni federalni organ uprave. Formalno je organizovana i otpočela sa radom u januaru 2007. godine, temeljem Zakona o inspekcijama u Federaciji BiH. Sjedište Federalne uprave je u Sarajevu. Federalna uprava obavlja poslove iz nadležnosti federalnih inspekcija koje su organizovane u sastavu uprave, i vrši i druge upravne i stručne poslove utvrđene posebnim zakonima. Nadležna je za obavljenje inspekcijskih nadzora nad primjenom federalnih propisa i propisa BiH kojima je utvrđena nadležnost entitetskih inspekcija za vršenje inspekcijskog nadzora, kao i drugim propisima. Federalnom upravom rukovodi direktorica Ivana Prvulović, www.fuzip.gov.ba. Za više informacija, možete kontaktirati Kabinet direktorice Federalne uprave za inspekcijske poslove na telefon 033/563-360 ili e-mail: info@fuzip.gov.ba