Izmjenama i dopunama Pravilnika o kancelarijskom poslovanju u Federaciji BiH („Službene novine FBiH“, broj: 91/2023), obezbijeđeno je provođenje elektronskog kancelarijskog poslovanja, odnosno postupanja s aktima u elektronskom obliku.
U skladu s obavezom iz člana 11. Pravilnika, Federalna uprava za inspekcijske poslove je, uz već postojeće kontakte i načine elektronskog i konvencionalnog prijema akata, na svojoj web stranici objavila adresu elektronske pošte za primanje elektronskih akata: pisarnica@fuzip.gov.ba.
Shodno članu 14., akti i podnesci dostavljeni u elektronskom obliku, u skladu sa propisima kojima se utvrđuju elektronski dokument i potpis, smatraju se svojeručno potpisanim. Elektronskim putem dostavljeni akti i podnesci smatraju se podnesenim organima i pravnim osobama na koje se pravilnik primjenjuje u trenutku kada je zabilježen na poslužitelju za primanje takvih poruka. Akti i podnesci koji su dostavljeni elektronskim putem u skladu s posebnim propisima smatraju se dostavljenim u trenutku kad je organ stranci poslao potvrdu o prijemu akta ili podneska.
Ako se iz tehničkih razloga ne može pročitati akt ili podnesak primljen elektronskim putem, o tome će se bez odlaganja obavijestiti pošiljalac akta ili podneska elektronskim putem ili na drugi odgovarajući način. U tom slučaju, pošiljalac je dužan ponovo poslati akt ili podnesak u ispravnom elektronskom obliku koji je u upotrebi u organima i pravnim osobama na koje se pravilnik primjenjuje a u koje se šalje akt ili podnesak ili ga dostaviti na drugi propisani način. Ako i u tom slučaju nije moguće pročitati primljeni akt ili podnesak, smatrat će se da akt ili podnesak nije ni podnesen. O toj činjenici službenik koji je primio akt ili podnesak sačinjava službenu zabilješku i o istom obavještava podnosioca.
Elementor #39879
Nova web stranica Federalne uprave za inspekcijske poslove je izrađena uz podršku Misije OSCE BiH, u okviru uspostavljene dugoročne saradnje u području jačanja profesionalizma, integriteta i kredibiliteta inspekcijske službe u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Unapređenjem komunikacijskog procesa sa zainteresiranim javnostima, Federalna uprava za inspekcijske poslove potvrđuje svoje dugoročno opredjeljenje za implementaciju principa dobrog upravljanja i strateškog planiranja i vođenja komunikacijskog procesa i odnosa s javnošću, a naročito transparenosti, otvorenosti, dostupnosti, participativnosti i građanske orijentacije djelovanja pri zaštiti javnog i privatnog interesa.
Zahvaljujemo Misiji OSCE u BiH za podršku dostizanju naših organizacionih ciljeva i Agenciji Lilium Digital koja je kreiranjem ove web stranice oplemenila i materijalizovala naše ideje i viziju.

Nova Web stranica Federalne uprave za inspekcijske poslove
U skladu s članom 84. Zakona inspekcijama FBiH (“Službene novine FBiH”, broj: 73/2014 i 19/2017 – odluka US), pravna i fizička lica mogu podnijeti pisani zahtjev nadležnoj inspekciji da izvrši inspekcijski nadzor. Nadležna inspekcija će o poduzetim mjerama izvjestiti podnosioca zahtjeva pisano u roku 15 dana od dana okončanja inspekcijskog nadzora. Odredbe ovog člana ne odnose se na anonimne zahtjeve i predstavke, izuzev ukoliko takva predstavka sadrži dokaze koji upućuju na grubu povredu zakona, u kojem slučaju glavni inspektor i inspektor cijene osnovanost predstavke i poduzimaju zakonom utvrđene aktivnosti radi utvrđivanja stvarnog stanja.
Prema članu 41. istog Zakona, inspektor je dužan čuvati službenu i svaku drugu tajnu sa kojom se upozna u vršenje inspekcijskog nadzora. Inspektor je dužan čuvati tajnost prijave i druge informacije koje se tiču inspekcijskog nadzora. Dužnost čuvanja službene tajne u smislu st. 1) i 2) ovog člana traje i nakon prestanka obavljanja dužnosti inspektora.
Prijave je moguće podnijeti putem obrasca za prijave i kontakata Federalne uprave za inspekcijske poslove dostupnih na ovoj web stranici.
