Od sredine maja 2023. godine, uz podršku USAID-a, granični inspektori Federalne uprave za inspekcijske poslove, kao i privredni subjekti (uvoznici i špediterske kuće) koji obavljaju prekogranični promet roba, počinju koristiti novi savremeni sistem za prekograničnu kontrolu roba (BIMS) u svakodnevnom poslovanju.
Najvažnije funkcionalnosti novog sistema će omogućiti:
➡️ preciznije upravljanje najavljenim zahtjevima uvoznika i špediterskih kuća;
➡️ standardizaciju i automatizaciju unosa podataka iz zahtjeva;
➡️ automatizaciju obračuna naknada koje plaćaju subjekti nadzora;
➡️ potpuno administriranje pojedinačnih zahtjeva, uz jednostavnije praćenje statusa predmeta;
➡️ napredne statističke i analitičke mogućnosti izvještavanja;
➡️ povećan nivo razmjene informacija (podataka) sa drugim organima i institucijama vlasti;
➡️ unapređenje sigurnosti sistema i podataka.
Nova digitalna rješenja će u značajnijoj mjeri unaprijediti i olakšati rad federalnim graničnim inspektorima koji ulažu ogroman napor kako bi kontrola/e u prekograničnom prometu roba u BiH bile efikasne i u skladu sa zakonom. Ovo dodatno doprinosi bržem, transparentnijem, sigurnijem i povoljnijem pružanju usluga privrednim subjektima.
USAID-ov Projekat “E-uprave” nastavlja uspješnu saradnju sa Federalnom upravom za inspekcijske poslove, te se u ovoj godini očekuje i završetak razvoja novog sistema za upravljanje inspekcijskim nadzorom (E-inspektor).
Sistem za prekograničnu kontrolu roba (Border Inspections Management System – BIMS 1) uspostavljen je 2017. godine u Federalnoj upravi za inspekcijske poslove. Zastarijevanje softvera i preopterećenost sistema uzrokovali su zastoje koji su uticali na brzinu i efikasnost postupka prekogranične kontrole roba, a u toku korištenja su se pojavili i zahtjevi za proširenjem funkcionalnosti, kako u korist inspektora, tako i uvoznika i špediterskih kuća koji svakodnevno koriste usluge graničnih inspekcija.
– KRAJ –
Federalna uprava za inspekcijske poslove je samostalni federalni organ uprave. Formalno je organizovana i otpočela sa radom u januaru 2007. godine, temeljem Zakona o inspekcijama u Federaciji BiH. Sjedište Federalne uprave je u Sarajevu.
Federalna uprava obavlja poslove iz nadležnosti federalnih inspekcija koje su organizovane u sastavu uprave, i vrši i druge upravne i stručne poslove utvrđene posebnim zakonima. Nadležna je za obavljenje inspekcijskih nadzora nad primjenom federalnih propisa i propisa BiH kojima je utvrđena nadležnost entitetskih inspekcija za vršenje inspekcijskog nadzora, kao i drugim propisima.
Federalnom upravom rukovodi direktor Mr Anis Ajdinović.
Za više informacija, možete kontaktirati Kabinet direktora Federalne uprave za inspekcijske poslove na telefon 033/563-360 ili e-mail: info@fuzip.gov.ba